mandag 25. april 2011

Knallgule påskeegg og eggesalat!

Nå er jeg kommet hjem etter en deilig hyttetur i påsken, med fregner på nesa, yrende påskestemning og masse bilder på minnebrikken som jeg gleder meg til å vise! Før jeg forlot internettet hjemme leste jeg innlegget om å farge eggene gule på mjuuugly sin blogg og ble selvfølgelig inspirert til å teste det ut. Tenk knallgule egg til frokost, får man ikke påskesteming da er det noe alvorlig galt!

For å farge eggene gule putter man løkskallet (det brune skallet ytterst på løken) i kokevannet, og etter kun noen få sekunder i vannet får eggene en helt utrolig fin gulfarge! Obs obs: det gjør også kjelen!, så bruk en gammel kjele som ikke gjør noe av et gult belegg ;)



Alle eggene ble ikke spist til frokost, så jeg benyttet sjansen til å prøve meg på en eggesalat a la Vilde! Brukte det jeg fant i kjøleskapet; salat, løk, agurk, tomat, paprika, squash, skinkebiter, noen osteterninger og selvfølgelig egg. Med litt olje over smakte dette helt smashing på tur!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar